[ New ]-TibiaOut Tools
[ New ]-Parceria
[ New ]-Início
[ New ]-Novidades

CentralBieldade

TibiaOut Tools 1.15

VA CORRENDO CONFERIR A NOVA VERSAO DO TIBIAOUT TOOLS 1.15

Pesquisa

Pesquisa personalizada

Blood Brothers Quest

Equipamento Necessário

Método

Vá até Julius no Trade Quarter e fale com ele para começar a quest.

Missão 01: Ganhando confiança

Existem dois modos de conseguir a confiança de Julius. A primeira é conseguir um Garlic Necklace e utilizá-lo quando for falar com Julius. Então ele lhe dirá que isso não é prova suficiente e ele lhe pedirá para fazer um pão com alho utilizando a Holy Water, Farinha e o alho e comê-lo enquanto fala com Julius.
O outro método é ter um ranking alto da Inquisition Quest, se você possuí-lo, Julius confiará em você.

Localização do NPC Julius (No Traders Quarter):

Image:The_Bloodbrothers_Quest_Npc.jpg

Nota: Como mencionado acima; se acontecer de você possuir um ranking alto na Inquisition Quest você poderá pular a primeira missão de pegar os ingredientes e fazer o pão.

Missão 02: Ovos Ruins

Consiga mais Holy water, outro alho, farinha e um Baking Tray. Primeiro use a Farinha na Holy water, então use o dought que surgirá no bulb of garlic. E agora use a massa no baking tray e use no forno para fazer biscoitos. Você fará 12 biscoitos mas você precisa somente de 5, então se você tiver algum amigo com você durante a quest, você poderá dar à ele os 5 biscoitos que ele precisa.

Depois disso vá e pergunte aos NPCs se eles gostariam de um "biscoito", então volte para Julius.

NPCs que são suspeitos de serem vampiros: Serafin, Lisander, Ortheus, Maris e Armenius.


Para encontrar os NPCs:

NPC Serafin e Lisander (Yalahar City) - Ambos no andar térreo:
Image:Npc bbq 3.jpg

NPC Armenius (Trader's Quarter) - No andar térreo:
Image:Npc_bbq.jpg

NPC Maris (Foreigner's Quarter) - Um andar acima:
Image:Npc bbq 2a.jpg

NPC Ortheus (Magician's Quarter) - Um andar acima:
Image:Npc4.jpg

Você então será enviado para confirmar os nomes dos vampiros suspeitos. Assim que esta tarefa for concluída volte e pergunte por mais uma missão

Missão 03: O Lado Verdadeiro Dele

Você será enviado para usar a magia "alori mort" nos vampiros suspeitos. Fale "Hi" com eles e quando estiver falando frente-a-frente com eles pronuncie a magia. Assim que você fizer isso volte e fale com Julius. Armenius é o vampiro chefe. Cuidado, ele pode teleportá-lo para o fundo dos esgotos (porém não se preocupe, pois nos esgotos de Yalahar há somente criaturas fracas).

Nota: Você pode ir diretamente para Armenius e dizer a magia. Assim você não precisará ir até os outros suspeitos e poupará tempo.

Missão 04: As Terras Sombrias

Vá até Harlow (Trade Quarter) e peça uma passagem para Vengoth. Explore a ilha para chegar aos 5 pontos estranhos e marque em seu mapa onde eles estão (de use nos locais para marcar). O jeito mais fácil de marcar é primeiro ir para as escadas na parte Sudoeste de Vengoth e então seguir o caminho até chegar ao castelo. Você deve passar pelos 5 pontos estranhos no caminho.

Caminho para o NPC Harlow:

Image:Npc.jpg

Vengoth:

Image:Blood_Brothers_Quest.jpg

Image:LonelyGrave.jpg


Nota: Os últimos 3 pontos estranhos estão acima, próximos ao castelo e dentro dos teleports com formato de Image:Eternal_Winter.gif Você deve andar mais e encontrar os últimos 3 pontos estranhos. Existem no total 8 pontos desse na ilha e quando você tiver mais que 5 você irá ganhar alguns pontos de experiência (7500 por todos os 8 pontos).


Image:Punto_5.jpg


Quando você acabar, volte e peça outra missão à Julius.

Missão 05: Dentro do Castelo

Missão 05.A Dentro do Castelo

Esta missão é separada em outras 3 missões pequenas. A primeira é obter um Blood Crystal. Vá até o Magician Quarter e ande na área habitada pelos Cults. Vá até o andar -3 e abra o baú dentro da pequena sala de quest. Você encontrará o Blood Crystal aqui.

Image:Punto_4.jpg

Assim que isso for feito, volte e fale com Julius e peça outra missão.

Missão 05.B Dentro do Castelo

Julius irá lhe contar que você precisa carregar o cristal com energia de alguém que perdeu tudo. Vá até o NPC Wandering Soul em Vengoth e fale com ele sobre o "blood crystal".

Image:Punto_6ddd.jpg

Agora que você tem o cristal carregado, volte e peça outra missão para Julius.

Missão 05.C Dentro do Castelo

Nesta parte da quesT você precisa de 4 pessoas no total e que estejam na mesma missão para continuar. Tenha certeza de que você tem exatamente 4 pessoas na mesma missão, se não você terá que aguarar outras pessoas chegarem nesse ponto da quest. O Blood Crystal está carregado por um tempo. Você verá ele brilhando desde o momento em que ele for carregado. Então no caso de você ter que esperar por mais pessoas para prosseguir nesta parte da quest você deverá voltar e falar com o Wandering Soul para ele recarregar o cristal. Para isso diga "hi", "mission", "blood crystal" e então você poderá continuar a quest, não se esquecendo de que você deve falar com Julius após carregar o cristal.

Cada membro da equipe precisa de seu próprio blood crystal carregado para a próxima pate da missão. Os 4 devem encontrar os strange carvings que devem estar meio que escondidos pelo chão em volta do castelo. Dois deles estão no térreo e um perto do castelo e outro próximo a fonte de poison (Poison Shrine). Assim que o 4° membro estiver em cima do strange carving os 4 serão teleportados para o corredor do castelo. Neste corredor você não deve temer nenhum monstro. Uma vez lá dentro, volte e reporte para Julius sua missão.

Image:Puntos_3.jpg

Missão 06: Uma História Negra

Sua próxima missão é encontrar alguma informação no castelo. Você deve checar a biblioteca.

Entre no corredor principal debaixo de um pequeno tapete, lá haverá uma porta secreta onde você poderá entrar, use o tapete para mostrar a porta secreta e use-a para descer.

Você encontrará a biblioteca descendo as escadas ao sul e seguindo o caminho o Marziel's Diary está escondido em uma estante à Noroeste na biblioteca.

Image:CastleTrapdoor.png Image:CastleBook.png

Image:Doors.png


Assim que você conseguir o diário volte e fale com Julius.

Missão 07: Boreth

Nesta missão você deve encontrar e matar um dos Vampire Lords. Entre pela porta secreta pelo tapete, assim como você fez na missão anterior, e desça. Siga o caminho da esquerda (como mostra a imagem acima). Você precisará utilizar um Fire Bug nas plantas 3 vezes e então você será teleportado para uma sala com Boreth e os summons dele. Mate-o e use uma blessed wooden stake nos restos do corpo do vampire lord para pegar um pó especial. Nota: Você pode matá-lo em uma party, com vários jogadores. Mas tenha certeza de que todos os membros da party receberam o pó para a próxima missão.

Volte e fale com Julius.

Image:Paso_7_b.jpg

Missão 08: Lersatio

Nesta missão você deve encontrar o vampire lord Lersatio. Ele é localizado pela porta da direita. Para acordar esse vampiro, você deve quebrar os espelhos nas duas esquinas próximas à sua estátua e usar uma blessed wooden stake no corpo do lord morto para obter outro pó especial.

Volte e fale com Julius.

Missão 09: Marziel

Nesta missão você deverá acordar e matar outro vampire lord. Ele se localiza na porta do norte. Para acordar esse vampiro você deverá utilizar algum container com blood e ter uma mulher em seu time, porque somente mulheres podem acordar esse vampire lord. (Pare na frente da estátua - ela ficara com algum tom vermelho-sangue - e então use o container com sangue na frente da estátua. Quando você pisar no sangue no chão, 2 Vampire Brides vão aparecer perto de você. Quando você tiver matado uma delas você será teleportado para a sala do Vampire Lord Marziel. Mate-o e use a blessed wooden stake no corpo para obter um pó chamado Dust of Marziel.

Volte e reporte ao Julius sobre sua próxima missão.

Cuidado! No seu caminho para Marziel, caso uma caverna esteja aberta em um dos últimos andares, poderão aparecer 1 Dark Torturer e 1 Fury.

Image:Paso_8.jpg

Missão 10: Arthei

Você deve descer até o andar principal do castelo, use o carpete para entrar na passagem secreta.

Vá para a porta ao norte (a mesma de antes), você deverá matar as criaturas nela e continuar andando até achar outra porta à nordeste. Passe por aquela porta e ande novamente, você irá encontrar o NPC A Fading Memory no topo da 4ª torre. O andar de cima é o andar do vampire lord. Fale com o NPC para obter uma Ghost's Tear. Na sala do vampire lord dois jogadores precisam usar as lágrimas na estátua para acordá-lo.

Image:Arthei.png

Assim que você tiver matado o último dos 4 Vampire Lords, use a blessed wooden stake no corpo do mesmo para obter o último pó. Volte e fale com Julius e você irá obter um Vampiric Crest. Com ele você poderá adquirir o addon do Yalaharian Outfits, caso tenha completado outra quest, a In Service of Yalahar Quest.

Se você já tem o Yalaharian Outfit, vá até o NPC Palimuth e converse com ele sobre os "addons". Ele trocará a Vampiric Crest que você recebeu de Julius pelo addon.

Missões Adicionais

Blood Goblet

Esta "missão" não é dada por Julius. É mais um tesouro que você pode encontrar quando for explorar o castelo. Na torre de Arthei existe uma porta de quest que levará até uma espécie de jardim entre as torres. Depois de derrotar os 4 Vampire Lords você poderá abrir essa porta. No jardim, dentro de um esqueleto, ao sul do relógio de sol você poderá encontrar dentro do esqueleto o Blood Goblet.

Páginas do Diário Desaparecidas

Depois de completar a missão 6 Julius dirá à você para trazer algumas páginas de diário desaparecidas que você pode encontrar no castelo. Em cada uma das torres você poderá encontrar algumas páginas do diário dentro de estantes, gavetas, caixões e em esqueletos no chão. Você receberá 1000 pontos de experiência para cada página do diário que você entregar à Julius. Foi confirmada a existência de 6 páginas de diário, no entanto se você disser "diary" para Julius mesmo depois de entregar as 6 páginas, ele continuará perguntando se você encontrou mais páginas.

Transcrições

Missão 01: Ganhando Confiança

Player: Hello
Julius: Be greeted, adventurer player. I assume you have read the note about the vampire threat in this city.
Player: note/vampire
Julius: Our nightly blood-sucking visitors put the inhabitants of Yalahar in constant danger. The worst thing is that anyone in this city could be a vampire. Maybe an outsider like you could help us. Would you try?
Player: yes
Julius: Well, there's one problem. How would I know I can trust you? You might be one of them... hm. Can you think of something really unlikely for a vampire? If you know a way to prove it to me, ask me about your mission.
Player: mission
Julius: I fear that will not do. Sorry.

Julius: Be greeted, adventurer player.
Player: mission
Julius: Hmm, I see, I see. That necklace is only a small indication though... I think I need another proof, just to make sure. Say... have you ever baked garlic bread?
Player: no
Julius: Well, you need to mix flour with holy water and use that dough on garlic to create a special dough. Bake it like normal bread, but I guarantee that no vampire can eat that. Are you following me?
Player: yes
Julius: Fine then. Talk to me again about your mission once you have the garlic bread. You can get holy water from a member of the inquisition.

Player: mission
Julius: Let me check - yes indeed, there's garlic in it. Now eat one, in front of my eyes. Right now! Say 'aaah' when you've chewed it all down so that I can see you're not hiding it!
Player: aaah
Julius: Very well. I think I can trust you now. Sorry that I had to put you through this embarassing procedure, but I'm sure you understand. So, are you ready for your first real task?
Player: yes
Julius: As I already told you, anyone in this city could really be a vampire, even the most unsuspicious citizen. I want you to find that brood. ...
Julius: You can possibly identify the vampires by using a trick with hidden garlic, but better put it into something unsuspicious, like... cookies maybe! ...
Julius: Just bake a few by using holy water on flour, then use that holy water dough on garlic, use the garlic dough on a baking tray and finally place the tray on an oven. Then just play little girl scout and distribute some cookies to the citizens. ...
Julius: Watch their reaction! If it's suspicious, write down the name and let me know. Then we'll work something out against them. Agreed?
Player: yes
Julius: Fine. Good luck! Talk to me again about your mission once you have confirmed the names of five suspects.

Missão 02: Ovos Ruins

Player: mission
Julius: Are you back with confirmed names of possible vampires?
Player: yes
Julius: Alright, wait a moment. Tell me one name at a time so I can note them down carefully. Who is a suspect?
Player: maris
Julius: He really doesn't look like the man of the sea he pretends to be, does he? Noted down! Any other name?
Player: ortheus
Julius: I always thought that there is not really a poor beggar hidden under those ragged clothes. Noted down! Any other name?
Player: serafin
Julius: Nice angelic name for a vampire. But he didn't escape your attention, well done. Noted down! Any other name?
Player: lisander
Julius: Yes, that pale skin and those black eyes speak volumes. Noted down! Any other name?
Player: armenius
Julius: Ahh, I always thought something was suspicious about him. Noted down! Any other name?
Player: no
Julius: I guess Armenius, Lisander, Maris, Ortheus and Serafin are all the names we can get for now. Let me think for a moment what we are going to do, talk to me about your mission again later.

Player: mission
Julius: Listen, I thought of something. If we could somehow figure out who among those five is their leader and manage to defeat him,the others might give up too. ...
Julius: Without their leader they will at least be much weaker. Before I explain my plan, do you think you could do that?
Player: yes
Julius: Great, now here's my plan. As I said, my strength lies not on the battlefield, but it's theory and knowledge. While you were distributing cookies I developed a spell. ...
Julius: This spell is designed to reveal the identity of the master vampire and force him to show his true face. It is even likely that it instantly defeats him. ...
Julius: I want you to go to the five vampires you detected and try out the magic formula on them. One of them - the oldest and most powerful - will react to it, I'm sure of it. The words are: 'Alori Mort'. Please repeat them.
Player: alori mort
Julius: Good. Don't play around with the spell, only use it when standing in front of those vampires. Come back and report to me about your progress later.

Missão 03: O Lado Verdadeiro Dele

Player: alori mort
Lisander: Hold your tongue.

Player: alori mort
Maris: Stop mumbling and don't bug me.

Player: alori mort
Serafin: There's something about these words which makes me feel awkward. Or maybe it's you who causes that feeling. You better get lost.

Player: alori mort
Ortheus: Whatever that's supposed to mean.

Player: alori mort
Armenius: ...... ...... ...
Armenius: HAHAHAHAHA! What the... HAHAHAHA! Come on, say it again, just because it's so funny - and then I'll get rid of you, little mouse!
Player: alori mort
Armenius: Oh, the nerve. Go to the rats which raised you.

Player: mission
Julius: Oh! You look horrible - I mean, rather weary. What happened? Who is the master vampire?
Player: armenius
Julius: I see... so Armenius is the master, and the spell didn't even cause a scratch on him... Well, that went worse than expected. Let me think for a moment and then ask me about a mission again.

Missão 04: As Terras Sombrias

Player: mission
Julius: You know, I came to think that the spell didn't work because there is another, greater power behind all of this. I fear that if we don't find the source of the vampire threat we can't defeat them. ...
Julius: I heard that there is an island not far from here. Unholy and fearsome things are said to happen there, and maybe that means vampires are not far away. ...
Julius: I want you to try and convince someone with a boat to bring you to this island, Vengoth. I'll give you an empty map. Please map the area for me and pay special attention to unusual spots. ...
Julius: Mark them on my map and come back once you have found at least five remarkable places on Vengoth. Can you do that for me?
Player: yes
Julius: Here is the map. When you are standing near a remarkable spot, use it to mark that spot on the map. Don't forget, come back with at least five marks! ...
Julius: Also, they say there is a castle on this island. That mark HAS to be included, it's far too important to leave it out. Good luck!

Player: mission
Julius: Are you back with a useful map of Vengoth?
Player: yes
Julius: Well done, you even marked seven places! I'll grant you a little bonus for that. Come back later and ask me about your next mission. I have to think.

Missão 05: Dentro do Castelo

Player: mission
Julius: The spots you found on Vengoth are really interesting, especially the castle. There's something dark and spooky surrounding all of these places. ...
Julius: I think if we found a way to get into the castle, we might get to the bottom of all this. Are you prepared to help me?
Player: yes
Julius: Good, now listen to what I've thought of. From what I've heard, there's a strong magic barrier blocking the entrance to the castle. ...
Julius: If we could somehow redirect or focus that energy somewhere else, it might be possible to pass that door. I heard of a rare stone called 'blood crystal'. ...
Julius: It is said to have the power to store magic energy. If you could find such a stone we might be able to charge it with energy that will attract the dark power floating around the castle. ...
Julius: Unfortunately I have no idea where to look for a blood crystal. I think you might have to ask around in Yalahar, maybe someone knows where you could find one. Can you do that?
Player: yes
Julius: Fine then. Good luck!

Player: mission
Julius: As I said, I don't know where you might get a blood crystal - but did you find one?
Player: yes
Julius: Oh, look how it shimmers... such a pretty sight... now we just need to get it filled with magic energy. Maybe if you could find someone ...
Julius: ... someone who lost something or someone dear to him or her. Sometimes those people unknowingly emit massive amounts of energy - during their life and even after their death. ...
Julius: If you can find someone like that, I'm sure that you will be able to charge the blood crystal. That's the only help I can give you though. Are you willing to try?
Player: yes
Julius: Once you have a charged crystal, hurry back to me. I don't know how long that power will last. Good luck!

a wandering soul: I saw you... who are you... what do you want from me...?
Player: blood crystal
a wandering soul: What the...? I don't know anything about that... still... the pain felt a little less intense for a second... relieving... but will never be gone.

Player: mission
Julius: Ah! I can see in your eyes that you found someone! Do you have that charged crystal?
Player: yes
Julius: Very good, now don't lose that precious crystal! I doubt you'll be able to get another one. While you've been on the road, I wasn't lazy either. ...
Julius: I have good news and bad news. Which do you want to hear first?
Player: yes
Julius: Well, in that case I'll tell you the good news first. I figured out how you can get into the castle using that blood crystal, quite easy actually. ...
Julius: The bad thing is, you can't do it alone, but you need three more people who are also in possession of a charged blood crystal. ...
Julius: The four of you have to stand on special spots around the castle. Unfortunately, in my books it doesn't say where exactly, but it mentions strange symbols. ...
Julius: Once all four of you are standing on those spots holding a crystal, each of you will attract the castle's dark energy and get attuned to it. ...
Julius: I don't know what will happen, but afterwards you should be able to pass the castle gate, if I'm not mistaken. Do you think you can do that?
Player: yes
Julius: Great. You are impressing me more and more. Once you have been to the castle, come back and we will discuss further missions.

Missão 06: Uma História Negra

Player: mission
Julius: Ah! Welcome back! So you have been inside the castle? Was it as spooky as in the stories told by people?
Player: yes
Julius: Well anyway, as it seems there's more than that door protecting the castle, since you were not able to proceed any further -and those ghosts patrolling the hallway seem invulnerable. ...
Julius: I wonder what the story behind this place is. Maybe you can somehow find a way past the ghosts and deeper down into the castle. ...
Julius: If you could find some documents or books about this place there that would be a great help. Anything that tells us more about the master of this castle and how this place got so cursed. Could you do that?
Player: yes
Julius: Fine. You know, those old castle sometimes have hidden passages and stuff like that. That's at least what they say in fairytales. Good luck!

Player: mission
Julius: Did you find anything of interest inside the castle?
Player: yes
Julius: Oh! That is indeed MOST interesting. Can I have that book you found?
Player: yes
Julius: Thank you so much, I'll grant you a small bonus for that. Let me take a closer look, hmm. There are a lot of pages missing... but that last page is kind of disturbing. ...
Julius: The name on the front page says 'Marziel'... and it seems that his brothers and himself have something to do with this place. ...
Julius: There are a lot of missing pages... I wonder what happened after March 30th? Listen, should you stumble across any more pages,please bring them to me for a small reward. I'd really like to figure this out. ...
Julius: Apart from that, I guess to meet the brothers, you have to explore the castle even more. Maybe you can find another opendoor somewhere and look where - or who - it leads to?
Player: yes
Julius: Good luck. I mean it.

Missão 10: Arthei

Player: Hi
A Fading Memory: Ohh...
Player: Kala
A Fading Memory: ... yes! That's my name... how come you know that?
Player: diary
A Fading Memory: ... you... read Marziel's diary and know our story...?
Player: yes
A Fading Memory: ... then... tell me... I'm so sad... was it my fault? Why did he leave me... Arthei..?
Player: vampire
A Fading Memory: ... so there is nothing I could have done...? He's a vampire now... what can we do...
Player: free soul
A Fading Memory: ... he can't be freed from his curse that easily... he must be awaken first...
Player: awaken
A Fading Memory: ... to awake him... I don't know but... he once truly loved me... maybe there is still something left... somewhere... here... take this from me....and thank you for listening...

0 comentários:

Postar um comentário

 
©copyright 2010 TibiaOut | Design by: Gabriel - WebBieldade